Saker min son behöver veta om världen av Fredrik Backman

 

Titel: Saker min son behöver veta om världen
Författare: Fredrik Backman
Sidor: 202 sidor
Förlag: Månpocket
 
Handling
Boken är en humoristisk handbok om kunskaper som författaren anser att hans son behöver veta om världen. Såsom vad som hände med hans sjungande giraff, om ikea och toaletter. 
 
"Kane rusade in i ringen och lyfte upp Shaen Michaels i håret och chokeslammade hon rakt ner i golvet som om Shawn Michaels huvud var en kokosnöt och Kane precis hade gått förbi den där jäveln som sjunger "far jag kan inte få upp min kokosnöt" och bara "men ge hit kokosnötsjäveln så ska jag öppna den åt dig då!", och alla de andra D-Generation X-mobbarna la genast benen på ryggen och flydde som en flock små harar."
 
Omdöme
Köpte den på flygplatsen då jag behövde något att läsa på flyget. Det är ingen genre jag läst tidigare, men den verkade rolig när jag bläddrade igenom den lite snabbt. Jag vart inte besviken, fick många skratt genom resan och även på andra sidan atlanten. Verkligen en skön bok att läsa. Språket var en aning lättare än den jag brukar läsa i vanliga fall det erkänner jag. Men det störde mig inte alls. MAn måste ändå hålla dörrarna öppna för andra genrer. 
MEN jag vet inte om jag skulle rekommendera den för en som inte har barn. Tror att det är det som är själva grejen. Igenkännande faktorer när man har småbarn. Alla utmaningar det innebär. 






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback