Alfie Atkins

 
 
Kanske är det jag som har låg humor, eller så var jag bara trött. Vem vet?!
Var som sagt på biblioteket för två dagar sen, och längst kanten har de engelska barnböcker. Började bläddra lite bland böckerna. Hittade först mamma mu och kan ärligt säga att jag vart lite förvånad över att den ens finns översatt till ett annat språk. Har för övrigt aldrig varit en av mina favoriter. 
 
Sen kom guldkornet - Alfie Atkins! Dog lite inombords när jag såg den och försökte kväva ett skrattanfall. 
Sen när vart Alfons Åberg omdöpt till Alfie? Nog att han är kort i alla ära, då namnet får mig att tänka på alferna i sagan om ringen. 
 
Så syrran, det är bara att springa till biblioteket och låna hem din fjuniga älskling. Nu på engelska. :-)






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback