Hce försvinner

Sen jag var liten så har man fått sick sacka mellan hyllorna och leta efter dessa bokstavssystem. Ibland höll man på att slita av sig håret när man letade efter en bok till en uppsats. Det slutade ganska ofta med att man bad om hjälp av personalen. Hce hyllan hittade jag lätt till och och hittade alltid en bok därifrån. Likaså C som står för engelsk skönlitteratur. Det var alltid det viktigaste hyllorna för mig. De hyllorna och arkeologi hyllan som jag nu glömt namnet på. Men där vandrade jag runt länge länge inna jag sluterligen valde en bok.
 
NU ska de ändra systemet till ett amerikanskt system som kallas Dewey- eller DDK-systemet. Bokstaver kan jag komma ihåg. Men att bytta ut hce till en siffra är som att be mig läsa kinesiska. Jag och siffror är inte vänner. Punkt slut! Sen att logiken verkar helt idiotisk är en helt annan, men det är en annan femma. Gå själv in och läs HÄR, så förstår ni vad jag menar.






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback