Bibliofobi

Jag satt och googlade på hur man botar mörkerrädsla, eller nyktrofobi som det heter lite finare. Då snubblade jag över ett ord som förbluffade mig lite. Jag har haft många fobier som liten, men som jag lyckats bota. Allt utom tre stycken, men det var inte det jag skulle skriva om. Mitt i allt detta så snubblade jag över ordet bibliofobi, undrade vad det var för nåt. För tänkte bibliotek och böcker. Mycket riktigt var det just fobi för böcker! Hur fan kan man ha fobi för böcker?? De kan inte bitas, inte rivas, inte hoppa upp på en. Menar vad är det man är rädd för? Efter lite googlande, så vart ja inte klokare. Så någon klok själv där ute, kan ni förklara varför man får en fobi för böcker?? Och vad det är som är så äckligt med böcker??






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback