Skriv miljövänligt

 


Ibland blir man positivt överraskad när man går in i en butik, det vart jag i fredags. Trodde bara att det fanns gele pennor, vanliga pennor och stiftpennor och sen blyerts då i billigasre klasser. Men mitt bland alla dessa bläckpennor så hittade jag en penna som är gjord på återvunna petflaskor. Tror den kostade 20 kronor, eller var det 25 kronor?
 
Men något av dessa var det iaf, och på detta så behövde man inte slänga pennan så fort bläcket var slut. Man köpte bara en refil för 20 kronor och man kunde fortsätta skriva igen. För jag som fortfarande använder papper och penna, så blir det MÅNGA pennor som hamnar i papperskorgen. Nu slipper man slänga en hel penna.
 
Företaget som kommit på den geniala ideen, är Pilot, och de har valt att kalla pennan för B2P (bottle to Pen). Den köptes självklart hem, då jag gör mina små försök i att bidra till en bättre miljö. Köp den du med, tyckte den var riktigt cool dessutom. Enkel, men ändå inte tråkig.






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback