Läser just nu......



För ett tag sen köpte jag en serie jag länge velat ha. "vampire knight", jag kommer inte ens ihåg hur jag snubblade över den. Men jag gjorde iaf det, och jag var fast. Började med att se filmen, som jag vart kär i. Sen följde böckerna, eller manga som de hetter.  HUR HAR JAG KUNNAT MISSA DEN TIDIGARE??? Var filmen sjukt bra, så var böckerna ännu bättre!!! Ja, jag har läst alla, via nätet där de läggs upp regelbundet. Men det är aldrig samma sak som att  läsa det i riktigt bokformat.

Nu valde jag att köpa det i box form då det vart billigare. Fick två extra böcker till samma pris hos sf bok, som är de enda som säljer denna manga. De har en internet butik för dem som inte har möjlighet att besöka den riktiga butiken. Men har du chansen, gå in där. Jag skulle ha kunnat ströva omkring i butiken i all evighet, om det inte var för att barnen vart rastlösa. Vissa butiker utstrålar ombonat och värme, och det var precis vad denna gjorde.

När jag först spannade in dem för två år sen, så tänkte jag att de borde skriva in att den är lik Twilgth storyn på många sett. Och nu har det tillkommit. Serien är beroende framkallande. GO team ZERO! ;-)


Handlingen:

Yuki Cross har inga minnen från innan hon räddades undan en vampyrattack för tio år sedan. Hon adopterades av rektorn på Cross-akademin och arbetar nu tillsammans med sin kompanjon Zero för att vakta akademins hemlighet: på dagarna går vanliga mänskliga elever på skolan, men på nätterna fylls den av vampyrer som går i nattskola där. Yukis uppdrag är att se till att ingen kommer till skada i skymningen, när de båda grupperna byts ut. Hennes kompanjon vill döda monstren, men Yuki fascineras av dem, särskilt en av dem, och hon tror att de och människorna skulle kunna leva sida vid sida.

En gotisk manga av Matsuri Hino (MeruPuri) som har vissa likheter med Twilight-böckerna.
Det här är en samlingsbox som innehåller alla de tio första delarna.




 






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback