Landet där allt är möjligt

Satt och diskutterade med en vän igår ang mitt problem. Jag såg framför mig rustika stenhus (tänk er Visby) i en by mitt ute i skogen. Med värme även vintertid. Där dök problemet upp, Sverige är INTE ett varmt land. Vi får 3 månader om vi har tur, sen är det kört mer eller mindre. Men kunde för allt i världen inte släppa tanken på att ha dem som svenskar. Försökte få dem båda till Italienare, men det vart ett big no no. Men när ens liv snörrar på som ett ekorrhjul, så är det svårt att ens tänka utanför ramarna.

Men mitt i diskussionen kom jag på det. De kan vara svenskar bosatta utomlands! Varför tänkte jag inte ens på det innan? Och HAN kan vara italienare, en blond en. Ja, de finns faktiskt. För att ge lite fakta, många italienare är blonda och har varit det sen, ja evigeheter tillbaka. Om jag inte minns helt fel så var italenare ljusa i hyn innan något folkslag kom in i landet och den stereotypa italienaren "skapades". För många verkar tro att just italenare SKA vara olivfärgade i hyn, mörkt hår och bruna ögon.

Men tillbaka till storyn. Så nu är det bestämt, han ska hetta Luciffer Angio och hon ska hetta Annie Eurenius. Han ska komma från  en okänd by i Italien och hon från Rom. Detta är storyn till bok 2. Håller på med 4 samtidigt. Denna skriven i jag form. Så att ingen blir förvirrad mellan alla mina hopp av historier hit och dit.

Jag trivs med detta sätt. Dels för att får man idetorka på story 1, fortsätter man till story 2, får man idetorka på story 2 fortsätter man till story 3. Och så vidare till story 4. Alla skriver vi på olika sätt och viss. Jag har verkligen försökt att hålla mig till en story, men det bara går inte. Jag kan sväva iväg till dom andra och inte sluta tänk på det.

Så landet Italien förvandlades från landet omöjligt, till landet där allt är möjligt. Vännen menade något helt annat, men i mitt sinnestillstånd då jag håller på att bind ihop allt, så såg jag det komiska i det hela. Det var möjligt att det utspelar sig i Italien, hänger ni med? :-DJ jag vet, låg humor. Haha










Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback