Draken med ärtögon

Då jag jobbar på flera samtidigt så kan det lätt tyckas bli lite rörigt, men så är inte fallet. Tvärtom har jag stenkoll på vad som är vad och vilka karäktärer som är vilka. Kanske därför som jag är småvirrig hemma. Påbörjar en sak(ofta städrelaterad), och mitt i allt kommer jag på nåt jag skulle göra. Gör det och glömmer sak 1. Men så är inte fallet med mitt skrivande. Där är allt ordning och reda. Men det kan ju bero på att städning faktiskt inte är det roligast man kan syssla med, det är däremot skrivandet.



"Dagen till ära igår hade ärtdraken som bestått av en gaffel med två ärtor till ögon, jagat bort vampyrerna från de blodstänkta fälten. De slaktade människorna som självklart drypte i blod var de fint uppskurna falukorvsbitarna, spetsade med ketchup. Vampyrerna var inga mindre än makaronerna, som bleka böjt sig över sina offer. Man kunde inte beskydda han för att ha dålig fantasi, då hans liv bestod av ett enda stort rollspel."

Trackback