Det går framåt

Efter att i flera veckor endast läst böcker och mera böcker för att försöka råda bot på den skrivtorka man led av, så tycks det äntligen ha släppt. Igår fick jag tre stycken färdiga till perfektionism, och idag är jag på stycke 4. Ska Påbörja stycke 5 på kvällen. Totalt är det 11 styckes indelningar. För trotts allt måste jag söka arbete också.

Men risken för att jag är nöjd när alla 11 stycken är färdiga är minimal. Då kommer jag gå igenom den en sista gång, leta efter brister. Är milön rätt beskriven, personerna? Berättar jag i rätt form? Så att jag inte skriver hade när jag skriver om nutid exempelvis. Finns den röda tråden där? Och låter det bra sluterligen, för vill inte att det blir för smörigt eller torrt. Vem kunde tro att redigering kunde ta sååån tid?!?!

Men snart är vi klara med del 1, om vi slipper mer torkningar. :-) Ett stycke om dagen för att inte jaga fram den igen börjar vi med som minimum. Allt som behövdes var ett Walt Disney citat:

“If you can visualize it, if you can dream it, there’s some way to do it.”








Ah, vad skont att du har kommit igang igen!Det ar klart att det ar mycket kvar, men anda! sjalv har jag har skrivtorka i ca 10 ar... :-( Men det har borjat loossna lite i smabitar, alltid nagot!

2011-05-12 » 13:51:08

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback