veckan som varit

Veckan om gått har jag vårdnat ett sjukt barn. Så tiden att skriva har inte direkt varit mycket. Sen somnar man helt utmattad på kvällen. Men skriva anteckningar till en ide jag fick, har jag hunnit.
Är ändå mer i still med:

L tittade upp, och log.
A flackad med blicken. Rodnade.
"hej, det var ett tag sen du var här. Välkommen tillbaka." L
"Jo...jag...." A nervös. Hjärtat slår.

Så kan det se ut.
A och L är Annie och Luciffer i de anteckningar jag har nu.
Men det där händer inte.

Vissa anteckningar är mer detaljerade. Men den här är väldigt kort.
Vissa är mer detaljerade, färdiga mer eller mindre.
Olika beroende på vad jag ser framför mig och känner.
Men den här är mer luddig eller vad man ska kalla den. Den har inte ens en titel.
Vilket aldrig hänt innan.

Men det går sakta framåt. Tiden räcker inte till.
En halv sida om dagen blir det. Men hur lätt är det när ögonen värker och bultar?
Skriva ner allt idag...måste. Sen renskriva "orientens fantomtjuv". imorgon.
För det sköna med den är att många stycken är färdiga.
Dialogerna är fullständiga, enda man behöver göra är att fylla i med saker som känslor och intryck. Tankar och reflektioner. Bara jag tar mig de tre första kapiten som är korta anteckningar, så kommer det flytta på, för efter det är hela upplägget färdigt.

Allt ni ser på bilden ska stämma. Sedan ska jag kolla igenom en tredje gång, sen när ALLT är färdigskrivet att alla fakta stämmer någorlunda med hur det var då med kvinnans roll i samhället och kastsystemen och så.




Wish me luck!






Lycka till!! Shit, vad duktig du ar! jag ar overtygad om att det kommer att ga kanonbra!

2011-04-01 » 13:05:29

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback