Varför starta en ny, när redan en tidigare existerar?

Varför starta en ny blogg, när jag redan har en sedan tidigare existerande? Vore det inte enklare att bara ändra designen på den, istället för att utsätta sig för allt arbete det kommer innebära? Och som det framförallt redan har inneburit? Ändå är jag inte färdig på långa vägar.

Det ligger en poäng bakom det hela, trott eller ej.
För det första var jag aldrig nöjd med designen på blogg ett, man blev trött bara man öppnade sidan och såg det baby rosa som präglade hela bloggen. För det andra, så vart bloggen aldrig riktigt bra. Jag la aldrig riktigt ner den tid som det krävdes, och det blev mer som en dagbok för mig där jag vädrade ut min ilska eller frustration. För att blandas med blogginlägg som även vart lämpliga för andra att läsa.

Där brast stavning, det vart mer som ett första utkast ur ett manus. Jag som annars är noga med att få till stavningen i allt annat jag skriver, brast här rejält. Vart ungefär som ett hets skrivande på 30 minuter, för att sen publicera och låta det vara. Bilder togs och sparades, utan att anpassa dem till bloggen. Bilder kan faktiskt kräva lite redigering för att framhäva något, eller klippas till. Men det var inte något jag tog mig ork eller tid till. Men nu är det ljusare tider som sagt. Den här ska bli något jag ska vara stolt över.

Inte sagt att jag inte kommer att föra över inlägg från den gamla bloggen. För det kommer jag att göra. Men då omredigerade och tillfixade, men det kommer få ta den tid det kommer ta. Skrivande och skapande ska vara något som görs ur glädje och inte ur tvång och måsten. Det har jag nog av så att de räcker i min vardag.

Nu kanske jag är ute och cyklar? Men för att det ska bli en bra produkt av det man skriver så hjälper det om man har en klar bild av vad man vill uppnå. Rätta mig om jag har fel?! Det hade jag inte första gången, och det märks också när man tittar på helheten. De små bitarna ska trotts allt bilda en helhet som binds ihop på ett eller annat sätt.

Med dess tankar i huvudet, ska jag avsluta för idag.
Vad säger ni? Vad utgör en bra och läsvärd blogg?


 





Vad trevlig dina inlägg är. kommer verkligen att läsa dina poster igen! :p Ha en bra vardag =P

2011-02-22 » 09:07:32

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback