Inte bara jag som vill ha ett bibliotek hemma




Surfade bland lite bloggar, här på blogg.se, och vart förvånad när jag såg att det fanns andra som faktiskt också ville ha bibliotek. Kände  mig väldigt ensam om den drömmen, trott eller ej.

Jag minns det som om det vore igår när jag såg filmen "skönheten och odjuret" för första gången. När han gav biblioteket till henne, så trodde jag att jag skulle dö. Inte nog med att det där biblioteket innehöll tusentals böcker. Det var så vackert. Som bokmall, kan ni förstå hur jag satt där leende och suckade drömmande för mig själv. Jag ville också! Och en dag ska det bli sant. Måste bara ta sisådär 100 000 för att fixa lite hemma. Nej, men riktigt så illa är det inte. 50 000 krävs det bara. Skulle jag bara få ett arbete, skulle jag lätt få det hem jag alltid drömt om. Lyxigt men lätt. Lite möbler, men ändå varmt. Eller biblioteket/skulle bli så där gammaldags engelskt med mörka hyllor fyllda av böcker och antiktiviteter. En oas för mig. Blir en massa springande i en massa affärer efter antika möbler från 1920 tal. Men jag skulle njuta.






Jag håller med, bibliotekidén är ju helt awesome!

Om du inte tar dig in på min blogg igen för att läsa svaret på din fråga så tänkte jag att jag svarar här också:

Orginalet av Water for elephants, som självklart är på engelska är det Sara Gruen som skrivit, den svenska översättningen har Eva Mazetti-Nissen gjort och då heter boken Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow. :)

2011-02-18 » 11:44:27
» marre

Inget är omöjligt!!Så länge man kämpar och gör allt som krävs kommer drömmen bli en verklighet:)

2011-02-21 » 11:51:04

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback