Är man sin värsta kritiker?

Jag vet inte, men jag kan knappast vara ensam om problemet. Jag skriver en text och redigerar och redigerar. Kan ärligt säga att  det i dagsläget  bara finns 3 texter/stycken jag är nöjd med 100%:igt. Så varför granskar jag ord, meningsuppbyggnad och allt i dess helhet tills det blir en plåga? En av de nuvarande texterna har jag redigerat fyra gånger och kan ärligt säga att det inte finns mycket kvar av orginaltexten. Och det värsta är att det inte är den sista redigeringen heller. Jag är långifrån nöjd med slutresultatet, av de där 1½ sidorna som det var från början, men som i nuläget är 4 sidor lång och längre kommer det bli. Detta är bara kapitel 1! Finns det någon gräns på HUR långt ett kapitel får bli? Men skammen den som ger sig! Eller vad säger ni?!







Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback