En blivande författare i arbete

Så är man igång äntligen. Barnen sover, man har ätit och känner lusten flödda.
Jag vill verkligen sätta mig ner och skriva. Inte tänka på tid och rum. Utan bara vara i nuet och forma en text som gör bilden man har i huvudet rättviss. Eller hela kapitel kommer jag knappast att skriva inatt, det kräva att jag är lite piggare än vad jag faktiskt är nu. Är sjukt trött! Ögonen går i kors! Men de sidor som jag faktiskt fått ner på papper ska ner på print.

Skulle ha börjar tidigare, men satt och redigerade inlägg på en gammal blogg.
Jag skev då för att få skriva av mig. Struntade helt i stavning och nu när jag kollar igenom den, så skäms man nästan för hur taskig stavning det vart då. En massa snubblande över tagentbordet. Så ska det absolut inte se ut.
Men nu sätter jag igång.

En blivande författare i arbete. ;-)
Men drömma kan man alltid. Sen om de en dag går i uppfyllelse är en annan sak.
Drömmar kan aldrig göra en besviken, för de är just inget annat än drömmar och mål man hoppas kunna uppnå.

 

Ser ju inte sådär supermunter ut.
Men skriva handlar om att tänka och få till rätt känsla och hitta rätt ord. Geni knöllarna ska med andra ord gnuggas igång, för att uttrycka mig i klarspråk.

Vi börjar med 1 sida från "En kärleksaga", följt av tre sidor av "Ego Ago".






» marre

Nothing is impossible:)

2011-04-05 » 22:30:13

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback