Ego ago smygtitt

Så här kommer smygtitt två! Av ett halvfärdigt kapitel 1. Det är mörkare än vad jag brukar skriva, men ibland måste något sticka ut också. Allt kan inte följa samma tråd med kärlek och passion som huvudtema. Ibland kan man faktiskt göra en avstickare och skriva om ångest också. Vilket denna handlar om. Mer vet jag inte, men man får väl se vad det utvecklar sig till.

Ego Ago


"Jag skulle kunna berätta om mitt liv i tre korta meningar, men livet är sällan så enkelt. Jag Föddes, jag uppfostrades, och jag levde mitt liv i väntan på döden. Tre korta punkter kan man tänka sig, men så är det sällan. Livet är fullt utav fallgropar, vindpustar och höga berg. Allt är inte en enda slätt åker där fallriskerna har minimerats och vaderats. Livet är som naturen i vildmarken, och nu är det inte djuren jag talar om. Utan omgivningen, naturen med all sin växtlighet i sig. Stenarna som lömskt lurar under mossan, lurar att få oss att halka in på fel spår. De maskerade hållen i marken är gropparna som vi då och då kommer snubbla ner i. Ibland med maximal otur, falla ner i med en hårdare duns än vad det var avsett."





Sa jakla bra text, jag gillar det verkligen!! Du ar oerhort duktig, ser fram emot att kunna lasa hela boken!

2011-04-06 » 07:48:20

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback