När jag hör din röst av Stephenie Meyer

 
Titel: När jag hör din röst
Orginaltitel: New Moon
Författare: Stephenie Meyer
Sidor: 451 sidor
Förlag: Ponto Pocket
 
Handling
Mina muskler frös till is. För det var inte Jessicas röst som tillrättavisade mig den här gången. Det var en ursinnig röst - len som sammet, trots att den var upprörd.  Det var hans röst - jag var noga med att inte tänka hans namn - och det förvånade mig att ljudet av den inte slog omkull mig och fick mig att krypa ihop på asfalten i plågad sorg. Men jag kände ingen smärta, ingen alls. I samma ögonblick som jag hörde hans röst klarnade allt.
 
Edward är allt för Bella - hon är beredd att offra sitt liv för honom. Men att vara kär i en vampyr är farligare är Bella någonsin hade kunnat föreställa sig. Edward har redan räddat henne ur klorna på en ondskefull men när deras kärlek hotar dem som de älskar mest inser de att deras problem bara har börjat........
 
Omdöme
Varje serie har den där mörka jobbiga boken, det här är Twillight seriens bok. Bella har hunnit fylla 18 år och hon tycker inte om det. Som bok 1, var även del 2 bra. Sträckläste den. Inget djupare. Är ändå en tonårs bok/ung vuxen. Men lättsamma böcker är sköna att läsa oftast. För att varva med en tyngre bok. Kärlek, lättsmält och övernaturligt. En perfekt kombo. :-)






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback