A knight in shining armour av Jude Deveraux

 
Titel: A knight in shining armour
Författare: Jude Deveraux
Sidor: 480 sidor
Förlag: Pocket books
 
Handling

Övergiven av ett grymt öde, ligger Dougless Montogomery gråtande på en kall gravsten i en engelsk kyrka.

 

Plötsligt , som svar på hennes böner uppenbarade sig den mest extraordinära mannen. Han var Nicholas Stafford, Earl av Thornwyck .... och enligt hans gravsten han hade dött 1564. Lång , bred över axlarna , klädd i glänsande silver och guld färgad rustning var han var magnifik. Dragen till hans sida med en bindning så plötsligt och övertygande att det överskuggade anledning visste Dougless att Nicholas var inget mindre än 

ett mirakel. En man som inte skulle försöka förändra henne, som fann

henne perfekt, fascinerande precis som hon var. 

Men hon kunde inte föreställa mig hur starka de kedjor som band dem till det förflutna var ...... eller den stora äventyr som låg framför dem.
 
Omdöme
Det här var bok två av Jude Deveraux som jag läste för många år sen, och jag älskar den lika mycket än idag. Den ligger helt klart tvåa idag över de 5 bästa böckerna jag någonsin läst. Så förutsägbar, romantisk, hjärtslittande. Jag har skrattat, suttit och flinat för mig själv för att den varit så romantisk, fått ont i hjärtat för att Dougless smärta totalt gått genom boken och gråtit av smärta och glädje. Den har allt en bok i den här genren kan ha! Att den inte har fått mer credit än den har fått, är för mig helt obegripligt. Helt klart en av judes bästa böcker! Och det är jag inte ensam om att tycka.Ett klart mästerverk! Dock på engelska, men inte ett alltför avancerat språk. 
 
 






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback