Appar som är bra att ha

Jag tillhör en av de som grovskriver för hand. Papper och penna är mitt verktyg av den enkla anledningen att man alltid har det tillgängligt. Min stationära dator sitter där den sitter och det är inte alltid jag kan sitta där och skriva.
Men några verktyg man alltid kan ha med sig är appar i mobilen. Två sådana jag använder är Writeometer och NameGenerator.

WriteOmeter
Inget nödvändigt, men är man som jag som har svårt att hitta tid att skriva och hela tiden skjuter upp det till det sista för att man måste diska, noppa ögonbrynen, tvätta en till maskin, eller blir nervös över det där handavtrycket på fönstret så är denna app bra. Den hojtar till när det är dax att skriva och under 25 minuter sätter mans sig ner och skriver allt vad man orkar. Visst, man kan totalt strunta i påminnelsen. Men jag är inte den typen.  Ska jag göra något och schemasatt det så GÖR jag det.

Det är inte appens enda funktion, man kan dessutom skriva in hur många ord man vill skriva under hur lång period och appen räknar ut hur många ord man måste skriva för att ligga rätt till.

Name Generator
Precis som namnet indikerar, så är det en namn app. Ibland är namnet så självklart på den där karaktären, men ibland fastnar man och då är den här appen bra att ha. Man slår in vilket ursprung person har, och kön och en lista på namn dyker upp. Sen är det bara att välja och vraka bland namn.

 
 






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback