Omprioriterat i mitt liv

Nu kanske undrar vad det är jag svamlat om den senaste tiden. Vadå kommit igång med skrivandet?
Jag har inte sat skrivandet som nr ett innan. Gör jag ite idag heller. Men Innan såg det ut såhär:
1. Barnen
2. Söka jobb
3. Städa
4. småplocka varje kväll/blogga 3 inlägg om dagen/spara jobbannonser inför nästa dag, slänag soppor, träna en timme om dagen, laga mat, fila fötterna varje kväll och smörja in + hårolja och hela aspekten ur det yttre.
5. skriva vid 22 när man sitter med en blick som är suddig och man gäspar käkarna ur sig. = hjärnan funkar inte.


Nu sen en månad bakåt ser det ut på följande sätt:
1. Barnen fortfarande
2. Söka jobb
3. Hålla golvet rent, och göra mat, diska vid behov och tvätta en gång i veckan en heldag. Blogga två ggr i veckan är nya målet.
4.Skriva
5. damma en gång o veckan...jag behöver inte torka och damma av alal borde flera ggr om dagen, eller dammsuga varje dag, eller tvätta tre ggr i veckan mm.
6.Träna tre gånger i veckan är nya målet.(hemma)

Så små omprioriteringar......med barn hemma kan man städa till förbannelse och en timme senare ser man ingen skillnad igen. Så tar det som syns. Resten kan vänta. :-)På såg sätt har jag lyckats skriva 70 sidor på fyra veckor. Handskrivet, så enligt dubbelt avstånd och allt det där som manus ska ha så blir det 140 sidor. Jag skrivet väldigt litet och trycker ihop texten. Ju mer ord på ett papper, dessto bätttre. Rekord. Har skrivit VARJE kväll. Och det går bättre för varje gång jag sätter mig ner. Så lär mig sakta men säkert. Kanske stämde det där de sa om att alla kan skriva, gäller bara hur man fördelar sin tid.






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback