Mest spånat

Idag har jag inte skrivit så mycket. Pappret har legat där i köket och man har sneglat på det varje gång man passerat. Nej, idag spånade jag på olika sätt att komma i mål. Om jag gör såhär med den vristen...nej det funkar inte. Den här då. Så har jag hållit på hela tiden medan jag städat, plockat undan, servat sjuka barn mm. Ständigt i bakhuvudet. Innan kunde jag se det som ett misslyckande och ansåg inte att jag kom någon vart. Men idag vet man ju bättre, 30 år fyllda och allt. Hahaha Men även det är en del av processen i skrivandet. Man måste faktiskt tänka på vad som kommer på print också, och inte bara skriva. Annars kan man skriva och skriva och skriva och aldrig komma till ett slut. Ett misstag jag gjort en gång och inte gör om igen. Då vart det att jag efter ett tag stannade till. Jag visste inte ens vad jag ville ha sagt. Det kan ju också vara en bra ide om man åtminstone har en liten hint om det.






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback