Favoritförfattare

Vi har alla, eller vi som tycker om att läsa iaf har en favoritförfattare. Men sväljer det mesta med hull och hår, som de spottar ur sig. Min favoritförfattare sen jag var 17 år är Jude Deveraux, en amerikansk författare som har valt att specielisera sig på en genre. Nämligen historisk romantik. Tjejböcker med andra ord. För vad jag vet, så har jag än så länge inte hittat någon kille som läser den sortens litteratur.

Hon har idag släppt, 65 böcker varav jag har 28 böcker. Målet är att få alla böcker tids nog, men att vänta på att de alla kommer översättas till svenska är ingen ide. För än så länge är det väldigt få av dem som faktiskt släppts av svenska förlag. Men sakta kommer vi ditt, en samling av engelsk litteratur, på engelska. Snart kommer dessutom en ny bok som hon håller på att skriva just nu. Följer hennes arbete på hennes facebook sida med stor spänning. Min stora förebild inom skrivandets konst. Böckerna är enligt mina mått perfekt skrivna.
Tät efter kommer Joanna Lindsey, hon tillhör även hon samma genre.

OCH ja jag läser andra genrer. Jag läser Manga, Sci-fic, klassiker, biografier, historiska faktaböcker. Jag har allt från Stephen King till Stephanie Meyer till Henry Fielding. Det är en salig blandning. Men det mår man nog bra av, tror jag. Alla skriver på sina egna sätt. Vissa hemska, andra seriösa och några sitter man och skrattar sig igenom.



Har ni en favoritförfattare?
Eller någon som inspirerar er?





Ja har nagra styckna olasta som ligger och vantar pa mig! :-)

2011-10-28 » 14:41:57

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback