Historiska miljöer

Det är inte en slump att en majoritet av alla ideer jag har, utspelar sig i historiska miljöer. Av alla 80 nu som är nedskrivna i grovmall som jag kallar det, så är endast 3 i nutid. Av de 5 som jag arbetar på just nu, så är endast en i nutid. Jag har alltid varit historie intresserad. Så kanske därför det lätt blir så.



Detta hus har bla fått bli en del av min nutidshistoria, då jag ändå trotts detta tema vill ha in nåt gammalt. På någo sätt känns det som med design. Det gamla symboliserar värme, det nya det sterila. Vet inte varifrån jag fått den ideen. Men så länge det inte förstör mitt skapande så får det vara.






Förstår att detta hus inspirerar dig. Påminner om det hus som jag beskriver i min bok Kimberlie - Främlingar. Ett riktigt mystiskt hus med lönngångar. Härligt att få se en bild av det hus jag har i huvudet!

Kram Kim

2011-08-12 » 13:51:36

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback