Jag skriver som bäst när.....

Var jag är när jag skriver är inget som avgör, bara jag inte blir störd mitt i arbetet. Men när har en vis påverkan. Jag skriver som bäst nattetid. På morgnar är det kört, vad kan man göra då?? Jag är för morgontrött för att ens fungera kreativt just då. Vet att många går upp en timme tidigare än de ska till jobbet för att skriva, men det är helt enkelt inte min grej. Hjärnan är halvt i koma vid 5 tiden, vem orkar ENS gå upp då??

Målet är att få in tre gånger i veckan då jag skriver, och gärna en av dem då jag skriver natt. Men just nu känns det inte realistiskt, enda chansen jag har till att kunna skruva är måndagsnätter. Sen sova när barnen är på dagis/skola. Det enda som inte funkar, och som inte funkar för någon annan kan jag tänka mig är att skriva när barnen är vakna och kräver ens tid och uppmärksamhet. Man blir konstant avbruten och kan inte komma in i historien ordentligt. Det funkar inte med andra ord. Så ostört, inte sagt att det måste vara folk tomt. Men jag vill inte bli störd och inga morgnar.



När skriver ni som bäst? Under vilka förutsättningar?






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback