Ibland känns min hjärna som Dels

För er som inte läst ”Beautiful Creatures” så är Del, Lenas moster. Hon är självklart en besvärjare som ser dåtid, framtid och nutid i olika format samtidigt. Hur de var och hur det kunde ha blivit. Att aldrig veta var hon är. Hjärnan är alltid överallt och ingenstans samtidigt. Ibland känns min hjärna lika förvirrande. Man är i nuet, vad som ska göras nästa vecka, vad barnen har i skolan. Läxor? Utflykter?
Var var Jessie i historien? Annie och Lucifer – hur ska jag utveckla det? Ska verkligen den där speciella scenen ut Yuchi vara med? Är den nödvändig för historien? Hur ska  Nathanaels brev två vara? Var i historien ska breven läggas in? Ska man vara närvarande när hon mottar breven? Eller ska det bara vara en sida och sen börjar nästa kapitel? Hur fan ska jag få in alla den där infon plus beskrivning av nutid och dåtid i kapitel ett så att den blir sådär wow?!?

Det är ungefär såhär min hjärna ser ut mest alla dagar, och på det ska jobbinformation in i den här hjärnan också. Skrivrelavant och verkligheten slåss om att få plats i hjärnan. Rena rama motorvägen där inne just nu. Att jag är förvirrad ibland kanske inte verkar så konstigt ändå?!

 

 
 






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback