Har gått över till datorn

Från att tidigare ha skrivit för hand, så har jag numera mer och mer gått över till datorn. 
Innan hade jag ett tydligt mönster. Jag skrev första utkastet för hand om sen när det var dax att påbörja redigeringen så skrev jag över till datorn. 

Idag kan jag skriva både första utkastet på datorn eller för hand, beroende på var jag befinner mig. Enda skillnaden om jag skriver för hand är att jag då skapar en mapp på datorn med nummer och tillfällig titel och den mappen förblir tom (ordning och reda). Pappret hamnar istället på hög i bokhyllan bland all andra anteckningar. 

Men skriver i allt större utsträckning på datorn då det förenklar allt, och man slipper släppa med sig en hel hög med papper om man känner för att arbeta med just den storyn den dagen. Istället är allt samlat på usb stickan. 
En "ny" dator kan vara den enkla förklaringen till övergången. Min tidigare antika dator var så långsam att jag hann göra både middag och äta innan den hunnit starta upp. Det problemet har jag inte längre. Datorn kanske inte är ung, men jag behöver inte planera in uppstarten längre. 

 






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback