En mycket yngre man av Dianne Highbridge

 

Hade jag aldrig praktiserat på det där bokförlaget som femtonåring, hade jag aldrig snubblat över denna bok.  Den tar upp ett tabubelagt ämne på ett sätt som gör att det känns som det naturligaste i världen. Denna är den enda bok jag någonsin sett på marknaden, med detta ämne. Skulle det vara det omvända, finns det troligen flertaletet fler.

Handling

 

Denna bok handlar om kärleken mellan Alyson och Tom. Alyson är trettiofem år, lärare, skild och trött på sin enformiga vardag. Tom är lång, blond och snygg. Dessutom interligent och käsnlig. Men han är son till Alysons bästa väninna.

Det börjar med ett möte på tåget och följs snart av flera. Möten de ser fram emot, men snart vill Tom mer. Hon tvekar, han är trotts allt mycket yngre. Men hon orkar inte stå emot sina intensiva känslor och snart har de inlett ett förhållande fullt av tillit och värme.

Mina tankar

Bokens fångade mig redan i första meningen. Varför vet jag inte.
"En pojke, det är allt. En skjortflik som sticker ut där bak, ljust hår som faller ned i ögonen, en väska med böcker över axeln. Han är på väg hem från skolan."

236 sidor av njutning. Storyn håller från början till slut. Den griper tag i en. Man glömmer helt bort att boken behandlar ett känsligt ämne. Men hon skriver på ett så fint sätt att man helt glömmer bort den lilla saken.

Om ni vill läsa om kärleken när den är som vackrast och som mest naken, läs denna bok. Det vill säga om ni får tag i den på svenska. Jag vet att den finns att köpa på Amazon på engelska. Boken trycktes trotts allt år 2000, så var ett tag sen.

 







Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback