Google is my best friend

Eller nja kanske inte, men den är sannerligen en jäkel på att hitta information. Att man t o m kan söka på en text, och den letar upp ALLA språk och översätter det åt en är ju toppen. Som nu hittade jag flera italienska sidor med info som faktiskt var vettig för mig. Nej, det fanns ingen sida på svenska om italienska efternamn. Behövde välja mellan alla namn som finns, och det kan inte svensk data bistå med. Det e fakta.

Men eftersom man var lite trött då man satt där och letade som bäst efter både svenska efternamn och italienska, så fick man sina fnitterattacker som vanligt. Fick förslaget Cantarutti, och började skratta för mig själv. Herre gud, lyssna på namnet! CANTERUTTI, ruttten....rimmar det? Nej, det namnet försvann snabbt. Sen hittade man en bra sida tillslut och Angio blev bra. En kontrast mellan Luciffer (djävulens namn) och Angio (angel =ängel). Ja, jag gillade det samspelet.  :-)

Sen kom vi till svenska namn och vissa gav en flashback, andra fler skrattattacker. Tex Hård, vad e det för efternamn? Det e som skapat för hån. Inte för att det är okej, men tyvärr finns det idioter där ute. Men just detta namn hördes i ett program för MÅNGA år sen. Någon kille ringde in, angav sitt namn varav programledaren svarade: "du måste vara en jävligt hård typ." Jag vet, lågvatten humor igen. Men när man sitter där 3 på natten på ens sommarlov, så är det roligt. Men att höra det varje dag...stackaren säger jag bara.

Så fick bli det namn jag valde. Aldrig hört det tidigare och tänkte klingade bra i mina öron.






Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback