Jag har en bild i huvudet

Jag vet inte om det bara är jag som tänker i dessa banor, men en boks framsida ska avslöja vad en bok handlar om. Eller man ska på något sätt få en hum om det. Och som för skoljs skull satt jag och tänkte på hur jag skulle vilja ha bokomslaget till "Orientens fantomtjuv". Bilden har varit uppe tidigare här i bloggen, men den är värd att upprepas. Tänk er denna bild:

 

Två människor på väg åt två olika håll. Håller i varandra in till det sista. Så som riktigt kära gör, man vill verkligen inte släppa taget. Hon med grädvitt hy, och han lätt chockladbrun. Självklart utan regn. Bakom dem hänger ett transparent tyg från toppen av boken, som slutar precis vid bokens nedre del. Den är cerise färgad och kantad av guldbroderier. Vinden fångar lätt den nedre delen av tyget. Bakom tyget spelas en scen upp i beiga färger. Lerhus, folk som går i indiska kläder. Lätt suddigt, allt för att man ska fokusera på händerna och tyget.

 

Det vissar inte bara lätt handligen av boken, utan skulle även bli en vacker bild.






» Maria

Gud vilken härlig bild, den tycker jag absolut du ska ta! Jag hade samma dilemma med min bok, jag hittade bilden jag ville ha men då jag inte har rättigheterna till den kan jag inte ta den =(

2011-06-14 » 09:26:26

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback