Disneys hemligheter

Visste ni att Dummer är den enda av de sju dvärgarna i "Snövit & de sju dvärgarna" som är blåögd? Att Dumbo är den enda disney karaktären som inte pratar? Och att Bambi innehåller färre än 1000 ord? Det är något jag aldrig reflekterat över, hur stort disney freak jag än är. Ta Dumbo t ex , trotts att han inte säger något, så lyckas man ändå förstå precis vad Dumbo tänker och känner. Disney har lyckats förmedla allt på ett så genegaliskt sätt att inga ord behövs.



Bambi är ännu ett exempel, det är den mest hjärtskärande Disney filmen, med Dumbo som god nummer två. Genom minnesbilder och musik används filmens magiska knep med mörker som hot och lycka. Ljus för lycka och hopp. Med sådana små knep lyckas de förmedla det där lilla extra. Något jag saknar i de där nyare Disney filmerna. Datagjort tar ner kvaliten i filmen något, anser jag. Därför var "Prinsessan & Grodan" något att se fram emot. Nu ser jag fram emot nästa riktiga tecknade, om det kommer någon.






Ah, jag alskar ocksa Disney!! Aven om en del grejer stor mig, bland annat kvinnobilderna, menmen, resten...yummy!

2011-08-03 » 09:58:34

Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback