Veckan som varit

Veckan som varit har inte direkt ur skrivandets synvinkel bjudit på något extra.
Jag har fastnat på "Förhäxad" och försöker få till ett slut efter knorren.
Jag är ingen mästare på slut. skulle jag kunna välja skulle jag kunna dra ut på sluten i all evighet.
Men samtidigt vet jag av mig att ett segt slut, dödar både en bok och en film.
Så slutet måste bli bra! Eller mer än bra!

Ska de leva lycklig? Nej tråkigt med ett lamt. "så levde de lyckliga i alla sina dar" slut. Dessutom känns det som om det är för mindre barn. Vilket min historia inte är.
Ska mormoderna som de alla antar är döda, återvända?
Ja, det sista funderar jag på att ta in. Under en häxmässa, kommer hon dyka upp.
Överprästinnan, återvänder efter år undangömd för att i väcka människornas misstänksamhet.
En tant som redan 20 år tidigare var 60 kan inte fortsätta att leva enligt människors ideer. Hon är redan anklagad häxa och hennes höga ålder skulle väcka misstankar mot familjen.

Ja, så får det bli. Nu måste jag hitta ett slut utifrån det. Vilka problem man kan ha. :-)







Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback