Som en blixt från klar ovan

Har varit bort nu i några dagar, men har haft fullt upp. Sen däckade en efter en här hemma i magsjuka. Då är det inte så mycket att göra. Bara ta det lungt och städa på diverse ställen där olyckor skett.

Igår sjuknade jag in, och blev helt sängliggande och det enda jag orkade gör var att zappa mellan tv kanalerna.
Mitt i allt kom en dokumentär om fäktningens historia, där jag fastnade. Tro det eller jag så fick jag en ny ide därifrån, och har hållit på att bearbeta grundideen nu hela morgonen. Ska skriva ner det så fort jag fått i mig lite dricka och mossad banan som är dagens frukost.

Men nej, historien handlar inte om fäktning, tro det eller ej.
Men det handlar om samma tid som värjor började användas av allmänheten.







Kommentera inlنgget hنr:

Namn:
Kom ihهg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback